نوشته های تازه

اینترنت بخش بوشکان و وعده هایی که هیچگاه عملی نشده اند!

دیارمهر: چند سال پیش اینترنت به اصطلاح پرسرعت یا همان ADSL   با ورود دو شرکت کارگزار استانی وارد خانه های چند نقطه از بخش شد. از همان ابتدا مشکلاتی بود ، کندی سرعت ،قطعی های گاه و بیگاه و … اما هر چه بود با توجه به تعداد محدود مشترکین و مشکلاتی که این […]

اشتراک گذاری
26 مرداد 1395

دیارمهر: چند سال پیش اینترنت به اصطلاح پرسرعت یا همان ADSL   با ورود دو شرکت کارگزار استانی وارد خانه های چند نقطه از بخش شد.

از همان ابتدا مشکلاتی بود ، کندی سرعت ،قطعی های گاه و بیگاه و …

اما هر چه بود با توجه به تعداد محدود مشترکین و مشکلاتی که این شرکت ها در زیرساخت های موجود منطقه داشتند این سرویس نه چندان پر اهمیت (آن زمان) کج دار و مریز در اختیار کاربران منطقه قرار می گرفت.

مدتی گذشت و با پر رنگ تر شدن نقش اینترنت در زندگی مردم و اقبال بیشتر مشترکین ، شرکت مخابرات هم پا در این عرصه گذاشت و شروع به واگذاری  این سرویس به مشترکان کرد.

سرعت در برقراری سرویس  و قیمت غیر رقابتی که مخابرات برای از میدان به در کردن رقبا گذاشت ، پس از مدت کوتاهی جواب داد و شرکت های رقیب ،عطای اینترنت منطقه را به لقایش بخشیدند و فرار را به قرار ترجیح دادند.

در ابتدا خلا رقیب برای مخابرات چندان به چشم نمی آمد اما کم کم …

تخفیف های آن چنانی ابتدای کار حذف شد ، سرویس های حجمی و چند ماهه جای سرویس های نامحدود را گرفتند و هر روز به بهانه ای مشترکان  با کندی ها و قطعی های بی مورد و با مورد دسته و پنجه نرم می کنند.

مقایسه سرعت سرویس های ادعایی مخابرات در منطقه با سرویس های مشابه حتی درون کشور ، بیانگر اختلاف فاحش بین کیفیت و سرعت  آن ها است.

اما این پایان کار نیست!

انتظار تنها به سرعت کند اینترنت برای بازکردن یک صفحه معمولی ختم نمی شود بلکه با گسترش روزافزون نقش اینترنت در زندگی مردم و افزایش بیش از پیش تقاضا ، مخابرات که قرار بود ظرفیت خود را همگام با مشترکان افزایش دهد ، با کمبود پورت اتصال در منطقه مواجه شد و علی رغم تقاضا و اشتیاق موجود در بین مردم و در کمال تعجب هیچ اقدامی در جهت رفع این مشکل صورت نمی گیرد.

همین الان که دارم این مطلب را می نویسم ، هرچه شماره های پشتیبانی محترم را می گیرم می فرماید: تمام مسیر های ارتباطی اشغال می باشد لطفا بعدا شماره گیری فرمایید.

البته پیگیری های گذشته ما و سایر مسئولین به چیزی جز قاعده همیشگی ” پاس دادن بین ادارات ” و انداختن تقصیر به گردن همدیگر ختم نشده است و در خوشبینانه ترین حالت  وعده های سر خرمن برای رفع آن داده اند.

چرا باید همیشه آخرین باشیم!

هر سرویس و امکاناتی که وارد استان می شود ، پس از گذشت ماه ها و سال ها و هنگامی که سایر نقاط اشباح شدند سر از بخش ما در می آورد . ماجرای سرویس های جدید موبایلی (۳G , 4G)  هم از آن جمله اند. حالا که به قول متخصصان مخابرات! زیرساخت های مخابراتی منطقه اجازه ارائه سرویس مطلوب تر را به آن ها نمی دهد ، لااقل دوستان متخصص شرایط واگذاری این نوع سرویس ها را فراهم کنند تا لا اقل سرمان گرم باشد و دیگر بیش از این به خاطر عزیزشان نق نزنیم.

البته این مسئله روی خوش هم دارد!

مشکلات لاینحل اینترنت بخش باعث شد تا دیگر کسی به عدم آنتن دهی تلفن همراه در برخی از نقاط بخش و بسیاری از مشکلات دیگر مخابرات  فکر هم نکند و به قول معروف به مرگ ترسیدیم تا به تب راضی باشیم!

سال هاست که وعده های مسئولین برای آنتن دهی مطلوب و سراسری در بخش عملی نشده است.

و حالا …

اینترنت است و مردمی که چشمشان پر است از دود سیاه انحصار -از خودرو گرفته تا اینترنت-

شایسته است مسئولان امر با اتخاذ تدبیری مشفقانه ،راهگشایی باشند بر این گره کور.

 

عبدالخالق اسدی / دیار مهر

 

 

یک پاسخ به “اینترنت بخش بوشکان و وعده هایی که هیچگاه عملی نشده اند!”

  1. کامران گفت:

    درود
    در این زمینه نیاز به یک اقدام انقلابی است. تا رقابت نباشه همینه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *