نوشته های تازه

برنامه رادیویی ” خیش و خرمن ” در طلحه + تصاویر

صبح سه شنبه ۵مردادماه حسینیه میرزای طلحه میزبان جناب آقای فیاض گزارشگر رادیویی برنامه پرمخاطب “خیش و خرمن” شبکه استانی بوشهر بود.ایشان از روستای طلحه به عنوان یکی از سرمایه های استان بوشهر یاد کردند .روستایی سرسبز، خوش آب و هوا و دارای خاکی حاصلخیز که بستری مناسب برای کارهای کشاورزی و دامداری است. خانم […]

اشتراک گذاری
06 مرداد 1395

صبح سه شنبه ۵مردادماه حسینیه میرزای طلحه میزبان جناب آقای فیاض گزارشگر رادیویی برنامه پرمخاطب “خیش و خرمن” شبکه استانی بوشهر بود.ایشان از روستای طلحه به عنوان یکی از سرمایه های استان بوشهر یاد کردند .روستایی سرسبز، خوش آب و هوا و دارای خاکی حاصلخیز که بستری مناسب برای کارهای کشاورزی و دامداری است.

IMG_20160726_111134 (Copy)

خانم مهندس کهنسال مدیرعامل جهاد کشاورزی بخش بوشکان و تنی چند از اهالی روستا که در طرح ها و برنامه های فرهنگی،کشاورزی و دامداری به شیوه سنتی و صنعتی،خود اشتغالی،کارآفرینی، مشارکت داشته اند مورد مصاحبه قرار گرفتند.

درابتدا آقای سیدهاشم موسوی یکی از کشاورزان روستا به توضیحاتی مبنی بر نوع کشت مرکبات، آبیاری ، نگهداری وفروش  محصولات پرداختند.

IMG_20160726_111304 (Copy)

درادامه آقای عبدالمحمد افرنده مسئول پایگاه مقاومت ۱۵خرداد برادران از برگزاری جشن ها همایش ها و دیگر برنامه های مذهبی با کمک هیات های مذهبی ، دهیاری و شورای اسلامی روستا خبر داد.

IMG_20160726_112708 (Copy)

آقایان میرزا عبدالحسین عالی نژاد و حاج اسد اسدی هم از قدمت حسینیه  واصل نسب مردم روستا و شب نشینی ها و روحیه همدلی  اهالی خونگرم روستا گفتند.

همچنین اقای ماشالله کارگر به عنوان کارافرین بخش دامداری که پروار بندی صنعتی را چندسالی است در روستا آغاز کرده است با اشاره به عدم همکاری نهاد های دولتی درزمینه دریافت وام گفت : مجبوریم تامام هزینه ها را خودمان پرداخت کنیم و این باعث می شود فشار زیادی متحمل بشویم .

اقای حسین حسینی جوانی کارآفرین  که برای اولین بار پرورش شترمرغ را به شیوه صنعتی درمحل زمین کشاورزی خویش اجرا نموده است ایشان نیزبه سختی کاروفشارهای روحی روانی ، دراوایل شروع کاری خویش اشاره داشتند که هم اکنون با پشتکار وتجربه و برنامه ریزی دقیق موفق به افزایش دستگاه های مولد جوجه کشی شده است.

IMG_20160726_111309 (Copy)

آقای محمدجوادزاهدی هم که درسال گذشته به عنوان زنبور دار برتر استان شناخته شد با اشاره به اینکه هم اکنون فصل گرما است افزود کندوها را به مناطق سردسیر برای نگه داری برده ایم و در فصل پاییز و زمستان در همین روستا و درجوار کوهستان استقرار می یابیم. وی گفت با وجود درختان خودرویی همچون کنار و افزایش کولونی ها بیشترین و بهترین  کیفیت کندو را تضمین می کنیم.

آقای عباس آریس یکی از اعضای شورا نیز موقعیت جغرافیایی و اقلیمی روستا را شرح دادند .وی با اشاره به اینکه این روستا جز بزرگترین روستاهای استان است جمعیت آن را  بالغ بر۳۵۰۰نفرجمعبت عنوان کرد .

مدیرعامل شرکت تعاونی تولید دشت طلحه آقای عباس رمضانی هم با  بیان اینکه به علت کم آبی و خشکسالی کلاسهایی برای کشاورزان روستا در نظر گرفته شده گفت توزیع انواع کودها و بذر برای کشاورزان از وظایف این شرکت است.

اقای مهرداد اسدی یکی از کشاورزان نمونه  روستا هم از زراعت در زمین های مسطح به شیوه آبیاری نوین  و مقرون به صرفه گفت.

درادامه این گزارش رادیویی از بانوان هم دیاری هم دعوت به گفتگو شد

خانم خیرالنسامرشدی فرمانده پایگاه مقاومت ریحانه طلحه از تعداد بسیجیان فعال این پایگاه  خبرداد همچنین از مشارکت خواهران بسیجی در اردوها ،حلقه های صالحین و دیگر برنامه های مذهبی گفت.

IMG_20160726_111815 (Copy)

مسئول صندوق بانوان روستای طلحه خانم فاطمه فرخی به تعداداعضای عضو صندوق کارآفرینی های بانوان و پرداخت وام هایی اشاره داشتند.

مرضیه فرخی مسئول تربیت بدنی ورزش بانوان روستا هم از فعالیت بانوان در رده ها ورشته های مختلف ورزشی که درحال انجام است سخن گفت.

خانم مریم کارگر هم به دیگر فعالیت های مذهبی عقیدتی روستا اشاراتی داشتند.

IMG_20160726_112609 (Copy)

گزارش و تصویر: مرضیه فرخی

 

4 پاسخ به “برنامه رادیویی ” خیش و خرمن ” در طلحه + تصاویر”

  1. تذکر گفت:

    باید نوشت رییس مرکزترویج وخدمات جهاد کشاورزی فاریاب.مدیر عامل اشتباه است.

  2. کودکی گفت:

    با سلام ..
    بهتر نبود مسولان زیربط از قبل اطلاع رسانی میکردند تا افراد علاقه مند شرکت میکردند و باعث شور بیشتر می شد با توجه اینکه در مکان عمومی روستا بوده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    نه فقط این گونه افراد خاص!!!!!!!!!!!

    • همدیاری گفت:

      افراد انتخاب شده دعوت شده مدیرعامل جهادکشاورزی بوده درضمن اطلاع رسانی هم شد استقبال ضعیف

      • کودکی گفت:

        خیر دوست عزیز در صورتی میگن اطلاع رسانی شده که همه آهاد مردم روستا بدونن نه فقط افراد محدود!!!!!!!!!!!!
        شاید اطلاع رسانی کردید ولی بازم بین افراد خاص و گروهای خاص!!
        با تشکر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *