نوشته های تازه

نشست اطلاع رسانی و آگاهی بخشی بهره برداران منابع آب زیرزمینی بخش بوشکان+عکس

این نشست با حضور مسئولین استان، شهرستان و بخش و همچنین جمعی از کشاورزان و بهره برداران منابع آب زیرزمینی در سالن شهید فهمیده شهر کلمه برگزار گردید.   به گزارش دیارمهر به نقل از بوشکان نیوز؛ سپس مهندس باشی زادگان معاون حفاظت و بهره برداری منابع آب شرکت سهامی آب منطقه ای بوشهر در […]

اشتراک گذاری
20 مهر 1395

این نشست با حضور مسئولین استان، شهرستان و بخش و همچنین جمعی از کشاورزان و بهره برداران منابع آب زیرزمینی در سالن شهید فهمیده شهر کلمه برگزار گردید.

 

به گزارش دیارمهر به نقل از بوشکان نیوز؛ سپس مهندس باشی زادگان معاون حفاظت و بهره برداری منابع آب شرکت سهامی آب منطقه ای بوشهر در خصوص کمبود آب در دشت بوشکان توضیحاتی را ارائه کرد. وی اظهار داشت: برداشت بی رویه منابع آب زیرزمینی اتفاق افتاده و اولین دشت ممنوعه استان نیز در دشت بوشکان بوده است.

مهندس باشی زادگان ادامه داد: همانطور که این منابع آبی نسل به نسل گردیده تا بدست ما برسد قطعا هم باید برای آیندگان به ارث گذاشته شود.

 

منصور خرم رئیس شورای شهر کلمه نیز بیان داشت: اگر سدسازی در دستور کار مسئولین قرار بگیرد راه حل بسیار خوبی برای تامین منابع آبی می باشد.

وی ادامه داد: همانطور که در آذرماه سال ۹۴ شاهد بارندگی بسیار بودیم که باعث جاری شدن سیل در رودخانه های فصلی گردید اگر این آب ها ذخیره می شد کمک بسیار خوبی برای کشاورزان بود که متاسفانه مسئولین وقت نسبت به این امر کوتاهی کردند.

 

در ادامه نوروز نوروزی شهردار بوشکان اظهار داشت: درخصوص موضوع آب باید بگویم که ما به سادگی از کنار ارزش و اهمیت این مایع حیاتی گذشتیم عادتمان است وقتی در موردی به مشکل بر می خوریم قصور و کوتاهی را به گردن دیگران می اندازیم درخصوص بحران آب مسئولین، بهره برداران را مقصر می دانند بهره برداران مسئولین و دولت را مقصر اعلام می کنند اما باید عرض کنم که فرصت بسیار کمی داریم به مرز خطر رسیدیم الان زمان مناسبی نیست که ما دنبال مقصر باشیم.

وی ادامه داد: به نظر من هم مسئولین و هم بهره برداران مقصرند و حالا هم دولت و مردم باید با مشارکت و همدلی این وضعیت بحرانی را بهبود ببخشند.

نوروزی خاطرنشان کرد: دشت وسیع بوشکان بعنوان قطب کشاورزی امروزبه بحران رسیده است. هر کسی از هرجای کشور آمده زمین اجاره کرده و شروع به بهره برداری از این آب منطقه نموده است.

شهردار بوشکان تأکید کرد: مسئولین عزیز؛ تنها منطقه تأمین کننده آب شرب بوشکان مورد حجمه برداشت بی رویه معامله گران غیربومی شده است. امروز ما درخصوص اشتغال و اقتصاد منطقه نگران نیستیم ما درخصوص موضوعات مهمتری مثل آب آشامیدن مردم منطقه صحبت می کنیم. این موضوع انگیزه و امید را از مردم بوشکان گرفته است.

وی ادامه: چند موضوع خواسته جدی و بحق مردم بوشکان است: اولین خواسته پر کردن چاههای غیرمجاز و دومین خواسته نظارت و مدیریت اساسی بر سطح زیر کشت کشاورزان و سومین خواسته نیز اعطای تسهیلات ویژه به کشاورزان درخصوص مکانیزه کردن کشاورزی می باشد.

نوروزی در پایان اظهار داشتک ما با همکاری شورای اسلامی و شهروندان بوشکان بنا داریم همکاری و مشارکت جدی خود را با دولت درخصوص اجرای قانون در برخورد با تخلفات قانونی اعلان کنیم.

http://8pic.ir/images/6zrq4gbp5kxn7fj8qfs2.jpg

http://8pic.ir/images/f51q3hl4pk88q59l1egg.jpg

http://8pic.ir/images/g3mfuxbji1c6on3eb75j.jpg

http://8pic.ir/images/8pzisnfdpupgjd321stg.jpg

http://8pic.ir/images/482ppqqhosjiuqf0y5xf.jpg

http://8pic.ir/images/dwebn3jq50d95tjozxy5.jpg

http://8pic.ir/images/dpnuf7ph33dwjolw1e0j.jpg

http://8pic.ir/images/v2ljwxvgajyyv50x1xpm.jpg

http://8pic.ir/images/bn3ke6r95uy3ggmxkm8v.jpg

http://8pic.ir/images/fr18o5puf3hck6hpf3vu.jpg

http://8pic.ir/images/7di1bqxazb1bwenipjm2.jpg

http://8pic.ir/images/7hcu5qpzw9zpyh1lda2z.jpg

http://8pic.ir/images/duyqtzdykgp234gwwgyo.jpg

http://8pic.ir/images/1is1w2uz5g087aj66l9l.jpg

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *