نوشته های تازه

گزارش بازدید دانش آموزان دبیرستان ستایش از دانشگاه خلیج فارس+تصاویر

شاید اگر از دانش آموز اول ابتدایی هم بپرسیم که شما دوست دارید آینده چکاره شوید ، به شغل هایی مانند دکتر ،مهندس ، معلم و…..اشاره می کند و حتی اگر این سوال را از پدر و مادرها نیز بکنیم ، معمولا همین طور پاسخ می دهند . اگر چه طی سالهای اخیر اقتصاد بیشتر […]

اشتراک گذاری
22 فروردین 1396

شاید اگر از دانش آموز اول ابتدایی هم بپرسیم که شما دوست دارید آینده چکاره شوید ، به شغل هایی مانند دکتر ،مهندس ، معلم و…..اشاره می کند و حتی اگر این سوال را از پدر و مادرها نیز بکنیم ، معمولا همین طور پاسخ می دهند .

اگر چه طی سالهای اخیر اقتصاد بیشتر وارد زندگی مردم شده است و بازار آزاد در بسیاری اوقات درامدی به مراتب بیشتر از کارمندی دارند، اما باز علم اموزی همچنان از اهمیت فراوانی برخوردار است و یک جوان تحصیلکرده حتی اگر وارد بازار آزاد شود، به احتمال قوی ذهن بازتری را برای فعالیت خواهد داشت.
بسیاری از آرزوهای دانش آموزان در زمینه تحصیلی، قطعا از دانشگاه می گذرد و پدر و مادرها نیز تمام آرزوهایشان را در باسوادی فرزندانشان جستجو می کنند .
اما اینکه دانشگاه چیست که بسیاری از دانش اموزان در آرزوی ورود به آن به سر می برند و تکیه کلام ثابت معلمان است، بحث مفصلی است که فرصت پردازش به آن نیست اما هر چه هست به سرنوشت دانش اموزان گره می خورد و انانی که به نوعی وارد ان می شوند، مسیر زندگیشان دچار تحول فکری می شود.
با همین استدلال بود که انجمن تازه تشکیل شده “تلاشگران عرصه دانایی ” که با همت نخبگان روستای طلحه مقیم بوشهر و چند تن از فرهنگیان روستا و با هدف تقویت بنیه علمی دانش اموزان در تمام سطوح تشکیل شده است در گام اول فعالیت خود ، طرح بازدید علمی دانش اموزان پایه دهم دبیرستان ستایش را از دانشگاه خلیج فارس بوشهر با هدف ایجاد انگیزه بین دانش اموزان و آشنایی با دانشگاه از تصویب گذراند و آن را با فاصله کوتاهی عملی کرد.

این انجمن امیدوار است با حمایت های مادی و معنوی مردم دانش دوست روستا بتواند گام های موثری را با همکاری مدارس روستا بردارد تا در چشم انداز ده بیست ساله بتوان شاهد تغییراتی محسوس در راه یافتگان به مراکز دانشگاهی با کیفیت باشد که در این راه همراهی همه تحصیلکردگان و نخبه ها و همچنین مردم عزیز روستا مورد انتظار است و به موفقیت این راه کمک شایانی خواهد کرد.
و اما انچه در این بازدید علمی گذشت…
گام اول این بازدید، دیدار با اساتید و اعضای هییت علمی دانشگاه بود که تقریبا اساتید همدیاری بودند که با حضور گرم خود توانستند شور و شوقی را به میان دانش اموزان اورند .
در این دیدار، ابتدا دکتر زمانی ضمن ابراز خوشحالی از حضور دانش اموزان هم منطقه ای از تلاش برای رسیدن به اهداف بزرگ و کسب کرسی های مسولیت استان گفت..
دکتر قهرمانی رییس دانشکده ادبیات و علوم انسانی از اهمیت انتخاب رشته گفت که رشته های دانشگاهی به تنهایی بزرگ نیستند و چندان تفاوتی ندارند و این ما هستیم که رشته ها را با عملکرد موفق خود بزرگ می کنیم
دکتر رضایی از رشته حسابداری و بازار کارش گفت و خواستار تداوم چنین برنامه هایی برای دیگر دانش اموزان منطقه شد .
خانم دکتر ملاکی از تلاش و کوشش برای رسیدن به اهداف بزرگ گفت .
خانم دکتر رستمی از دانش اموزان خواست با پشتکار ، بزرگ بیندیشند تا به بزرگی برسند .
خانم محسنی هم از دانش اموزان خواست تا انچه در توان دارند به کار بگیرند تا به حق خود در جامعه برسند .
مهندس شمسی داشتن اهداف بزرگ را لازمه رسیدن به موفقیت خواند.
امیرحمزه ملایی مسول امور مالی دانشگاه خلیج فارس هم ضمن خوشامدگویی به دانش اموزان گفت هر انچه در توان دارد در راستای موفقیت دانش اموزان منطقه انجام خواهد داد.

پس از دیدار با اساتید و اعضای هییت علمی دانشگاه خلیج فارس، دانش آموزان با حضور بر مزار شهدای گمنام به شهیدان دفاع مقدس ادای احترام کردند.
سپس دانش آموزان از کتابخانه مرکزی دانشگاه بازدید کردند. کارشناس کتابخانه تمامی قسمت های کتابخانه مرکزی دانشگاه را برای دانش اموزان شرح داد.
در ادامه دانش اموزان در نمایشگاه تجهیزات فنی و هوایی حضور یافتند و از ان بازدید کردند و نهار را در سلف سرویس دانشگاه خلیج فارس میهمان دانشگاه بودند.
بعد از پایان بازدید از دانشگاه، دانش اموزان با حضور در سینما به تماشای فیلم پرداختند.

یک پاسخ به “گزارش بازدید دانش آموزان دبیرستان ستایش از دانشگاه خلیج فارس+تصاویر”

  1. علی گفت:

    افرین به این کار بسیار خوب فرهنگیان و بزرگان تعلیم وتربیت.با این کار انگیزه درس خوندن تو دانش اموزان برای رقابت کنکور بیشترمیشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *