نوشته های تازه

امکان تصویربرداری از آن سوی دیوار با Wifi

محققان روشی را ابداع کرده‌اند که با استفاده از امواج Wifi می‌تواند از اجسام آن سوی دیوارها تصاویر هولوگرام تهیه کند. در ادامه با کلیک همراه باشید. وای فای از دیوارها عبور می‌کند و به همین علت است که از روتر بی‌سیم در سایر اتاق‌ها نیز می‌توان برای اتصال به اینترنت استفاده کرد. گروهی از […]

اشتراک گذاری
06 خرداد 1396

محققان روشی را ابداع کرده‌اند که با استفاده از امواج Wifi می‌تواند از اجسام آن سوی دیوارها تصاویر هولوگرام تهیه کند. در ادامه با کلیک همراه باشید.

وای فای از دیوارها عبور می‌کند و به همین علت است که از روتر بی‌سیم در سایر اتاق‌ها نیز می‌توان برای اتصال به اینترنت استفاده کرد. گروهی از پژوهشگران آلمانی موفق شدند راهی پیدا کنند که با استفاده از Wifi می‌توانند تصاویر هولوگرام یا تصاویر سه بعدی از اشیا و افرادی که در آنطرف دیوار یک اتاق قرار دارند، تهیه کنند.

فیلیپ هال محقق جوان ۲۳ ساله این فناوری را به عنوان قسمتی از پایان نامه تحصیلی خود در دانشگاه فنی مونیخ ارائه داده است. وی گفت: این امکان وجود دارد که اتاق را با استفاده از امواج وای فای بطور کامل اسکن نمود.

این محقق جوان در ادامه افزود: این فناوری هنوز در مراحل مقدماتی بوده و در حال حاضر در قالب یک فناوری پیش ساخته مطرح گردیده و وضوح تصویر به دست آمده کیفیت پایینی دارد. اما نکته‌ی حائز اهمیت فراهم شدن امکان تصویربرداری از آن سوی دیوار با Wifi است.

به علاوه فیلیپ هال اظهار داشت: با استفاده از این نوآوری می‌توان تصویر مبهمی از یک فنجان قهوه که آنطرف دیوار وجود دارد را تهیه کرد، هر چند نمی‌توان شکل آن را به درستی تشخیص داد ولی وقتی صحبت از انسان یا یک حیوان مانند سگ باشد، تصویر تهیه شده وضوح بیشتری خواهد داشت. در حقیقت این روش قادر است که تصویر اجسام بزرگتر از ۴ سانتیمتر را تهیه کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *