نوشته های تازه

نشست هم اندیشی کارآفرینان و مسئولین صندوق خرد روستایی بخش بوشکان با مدیرعامل صندوق کار آفرینی امید کشور برگزار شد + تصاویر

دیار مهر : نشست هم اندیشی کارآفرینان و مسئولین صندوق خرد روستایی بخش بوشکان با مدیرعامل صندوق کار آفرینی امید کشور برگزار شد. به گزارش دیار مهر : این نشست با حضور مدیر کل صندوق کارآفرینی امید کشور ، فرماندار دشتستان، نماینده مردم دشتستان در مجلس، رئیس صندوق کارآفرینی استان ، مدیر کل کار ، […]

اشتراک گذاری
29 تیر 1396

دیار مهر : نشست هم اندیشی کارآفرینان و مسئولین صندوق خرد روستایی بخش بوشکان با مدیرعامل صندوق کار آفرینی امید کشور برگزار شد.

به گزارش دیار مهر : این نشست با حضور مدیر کل صندوق کارآفرینی امید کشور ، فرماندار دشتستان، نماینده مردم دشتستان در مجلس، رئیس صندوق کارآفرینی استان ، مدیر کل کار ، رفاه و امور اجتماعی استان ، مدیر کل کمیته امداد ، معاون دفتر امور روستایی ، معاون اداره کل صنعت و معدن استان ، رئیس اداره صنعت و معدن شهرستان ، روسای مخابرات ، جهاد کشاورزی شهرستان و همچنین مسئولین بخش ، به میزبانی بخشداری بخش بوشکان در سالن اجتمعات این بخشداری برگزار شد.

در ابتدای این دیدار ، بخشدار بخش ضمن خوش آمدگویی به میهمانان به معرفی پتانسیل های بخش در حوزه های شاخص اشتغال و کارآفرینی پرداختند و لزوم توجه بیشتر مسئولین به کارآفرینی و اشتغال در بخش بوشکان علی الخصوص در زمینه ارائه تسهیلات ارزان را خواستار شد.

پس از آن نماینده کار افرینان بخش و چند تن از مسئولین به بیان مسائل و خواسته های بخش در حوزه کار افرینی پرداختند.

عباس آریس نماینده شورای های بخش ، ضمن خوش آمد گویی به میهمانان و مسئولان ، منابع زیر زمینی آب ، احداث سد ، اشتغال جوانان  و کمک به فروش محصولات کشاورزی  را از عمده ترین مشکلات این بخش عنوان کرد.

اردشیر صیادی ، مسئول نمایندگی آموزش و پرورش و رئیس شورای اسلامی بخش نیز نگاه مهربانانه تر به سیستم اداری نهاد ها و ادارات بخش به خصوص در بخش نیروی انسانی و همچنین استفاده از ظرفیت نیروی انسانی بخش در پست های مدیریتی شهرستان و استان را از مطالبات جدی مردم دانست.

توجه بیشتر به مشاغل خانگی و زنان کارآفرین ، ایجاد تسهیلات و کم کردن سیکل ادرای تشکیل پرونده و …، توجه جدی تر به مقوله گردشگری در بخش و… از مهمترین دغدغه های بیان شده در این حوزه بود.

سعادت ، نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به پتانسیل و استعداد بکر و اصیل مردم بخش های بوشکان و ارم ، پویایی این دو بخش را مستلزم توجه در خور و بیش از پیش دولتی ها و مسئولین زیربط دانست.

وی با یادآوری کم توجهی دولت نسبت به توسعه این دو بخش در ادوار و سال های گذشته ، لازمه توسعه اشتغال و کارآفرینی به عنوان معضل مهم منطقه را نگاه ویژه دولت به خصوص صندوق کارآفرینی امید دانست.

دکتر نورالله زاده ، مدیرکل صندوق کارآفرینی امید کشور نیز در سخنانی ضمن تمجید از پشتکار و خلاقیت بانوان و کارآفرینان منطقه ، تکیه کردن و معطوف کردن تمام توجه به بخش تسهیلات در حوزه کارآفرینی را زیانبار و ناصحیح خواندند. وی خلاقیت و نوآوری ، بازاریابی و آموزش های صحیح و علمی  را جز لوازم ورود به این عرصه دانستند.

نورالله زاده همچنین با بیان مصادیقی مانند گیاهان دارویی ، بسته بندی محصولات خرما و همچنین صنعت حصیر بافی ، استفاده خلاقانه از فرصت های بومی و منطقه ای را راز موفقیت در کارآفرینی دانستند و صندوق کارآفرینی را پشتیبان و حامی این عرصه معرفی کردند.

ارسلان زارع ، فرماندار دشتستان نیز در خاتمه این نشست ضمن تاکید بر عزم دولت در مقوله اشتغال روستایی ، از قول مساعد مسئولین برای افزایش اعتبارات این حوزه خبر داد و افزود حدود یک و نیم میلیارد دلار در سال آینده برای اشتغال روستایی اعتبار در نظر گرفته شده است.

مسئولان در این نشست وعده هایی نیز دادند که برخی از آنان عبارتند بودند از:

  • مدیرکل کمیته امداد : ایجاد بازارچه فروش محصولات در بخش در صورت همکاری مسئولین محلی
  • رئیس صندوق استان : ایجاد دفتر موقت در بخش برای تسریع و تسهیل در امور کارآفرینان
  • نماینده مجلس: اختصاص بودجه ای بالغ بر ۷۰ میلیارد تومان در حوزه آبخیز داری و احداث سد
  • فرماندار دشتستان : افزایش بودجه دو شهر کلمه و بوشکان در شورای برنامه ریزی

توجه به بومی گزینی مسئولین بخش به خصوص بخشداری با توجه به تغییر چندین و چند باره این پست در سال های گذشته ، تعیین تکلیف وام های مسکن مدد جویان کمیته امداد ، توجه بیشتر در حوزه عمران و آبادانی بخش از خواسته هایی بود که اگر چه در موضوع این جلسه نمی گنجید ، اما تکرار و اسرار بر آنها توسط مسئولین و نمایندگان بخش نشان از اهمیت شان داشت.

از دیگر حاشیه های مهم ای جلسه : در موضوع بومی گزینی بخشدار ، سعادت با بیان اینکه این موضوع یکی از خواسته های اصلی ما نیز هست ولی تصمیم گیری  در این رابطه در اختیار فرماندار  می باشد ، در آستانه انتخاب بخشدار جدید ،  توپ را به زمین فرمانداری و استانداری انداخت.

عکس و خبر: عبدالخالق اسدی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *