نوشته های تازه

مشکل آب فاریاب به کجا رسید؟ + تصاویر

اجرای طرح سهمیه بندی آب لوله کشی روستای فاریاب از چندی پیش آغاز شده است.   به گفته رئیس شورای اسلامی فاریاب: پس از بروز مشکلاتی در زمینه آب رسانی به بعضی از نقاط روستای فاریاب، با پیشنهاد شورای اسلامی اجرای طرح سهمیه بندی آغاز گردید.   وی افزود: بر این اساس حوضچه های مربوط […]

اشتراک گذاری
21 مرداد 1396

اجرای طرح سهمیه بندی آب لوله کشی روستای فاریاب از چندی پیش آغاز شده است.

 

به گفته رئیس شورای اسلامی فاریاب: پس از بروز مشکلاتی در زمینه آب رسانی به بعضی از نقاط روستای فاریاب، با پیشنهاد شورای اسلامی اجرای طرح سهمیه بندی آغاز گردید.

 

وی افزود: بر این اساس حوضچه های مربوط به شیر فلکه ها شناسائی و گود برداری و مرتب سازی گردید. و همچنین دریچه هائی جهت ایمنی ساخته و نصب گردیده است.

 

 

 

یوسفی گفت : بدین منظور طی جلسه ای مسئول کنترل و اجرای طرح مشخص و قرار گردید تحت نظارت شورای اسلامی روستای فاریاب نسبت به تعویض و کنترل زمانبندی سهمیه آب اقدام نماید.

وی ادامه داد: با توجه به فرسوده بودن شبکه آب رسانی و استفاده از لوله های سیمانی قدیمی و همچنین عدم وجود اتصالات این نوع لوله ها در بازار کماکان مشکلاتی در زمینه آب رسانی وجود دارد که در حال پیگیری موضوع برای تعویض شبکه آب رسانی هستیم.

 

 

رئیس شورای اسلامی فاریاب همچنین افزود: پیرو پیگیری های انجام شده پیرامون تامین آب مورد نیاز، ابتدا بر سر اجاره چاه آب موقت تا زمان نتیجه گیری قطعی با اداره آب و مسئولین بخش به توافق رسیدیم که پس از تعین چاه آب هدف لوله و تجهیزات مورد نیاز نیز خریداری گردید. ولی به علت مخالفت مردم زمینهای کشاورزی نزدیک به چاه مورد بحث این اقدام کنسل شد.

 

یوسفی در زمینه حفر چاه قدیمی نیز گفت: با توجه به مخالفت صاحب ملک امکان حفر آن وجود ندارد.

عضو شورای اسلامی روستای فاریاب از مجوز حفر چاه جدید در نزدیکی شهر کلمه خبر داد و افزود از مکان تعیین شده برای حفر چاه نمونه برداری شده و با توجه به اینکه آب این مکان تاییدیه های لازم را بدست نیاورده است در پی جا نمائی محل جدید از سوی شورای شهر کلمه و مسئولین بخش هستیم.

با اینکه کمبود آب و خشکسالی یک بحران کشوری است اما جای خالی مسئولین شهرستانی و استانی اداره آب با متخصصین خود برای مشاهده مشکلات مردم از نزدیک احساس می شود شاید با حضورشان تفکر بی خیالی یا ضعف مدیریت چنین نهادی در اندیشه ها کم رنگتر شده و مردم به این یقین برسند که این اداره به وظایفی فراتر از صدور قبض برای مردم عمل می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *