نوشته های تازه

تصاویر/ عاشورای حسینی در شهر بوشکان

همزمان با فرا رسیدن دهمین روز از ماه محرم، روز عاشورای حسینی(ع) و با حضور دسته‌های مختلف عزاداری، مراسم عزای سرور و سالار شهیدان و یاران باوفای آن حضرت در شهر بوشکان برگزار شد. به گزارش دیارمهر به نقل از بوشکان نیوز، همزمان با فرا رسیدن دهمین روز از ماه محرم، روز عاشورای حسینی(ع) و […]

اشتراک گذاری
10 مهر 1396

همزمان با فرا رسیدن دهمین روز از ماه محرم، روز عاشورای حسینی(ع) و با حضور دسته‌های مختلف عزاداری، مراسم عزای سرور و سالار شهیدان و یاران باوفای آن حضرت در شهر بوشکان برگزار شد.

به گزارش دیارمهر به نقل از بوشکان نیوز، همزمان با فرا رسیدن دهمین روز از ماه محرم، روز عاشورای حسینی(ع) و با حضور دسته‌های مختلف عزاداری، مراسم عزای سرور و سالار شهیدان و یاران باوفای آن حضرت در شهر بوشکان برگزار شد.

در این مراسم هم مردم اهل بوشکان شرکت می‌کنند و عاشقان و دوستداران پیامبر اکرم(ص) و اهل بیت(ع) گرانقدر آن حضرت، در مسیر عبور دسته‌جات قرار گرفته‌ و با زدن بر سر و سینه خود و گریه برای آن امام شهید، عزاداران را همراهی می‌کنند.

برگزاری مراسم روز عاشورا در شهر بوشکان شور و حال خاصی دارد و دسته‌های عزاداری با جمع شدن در کنار بقعه امامزاده محمد به عزاداری می پردازند. امسال نیز همچون ادوار گذشته اینچنین عزاداری کردند و سپس برای برپایی نماز عاشورا راهی مسجد رسول اکرم(ص) و حسینیه ابوالفضل(ع) شدند.

پخش شربت، شیرینی و دیگر نذورات نیز از مراسماتی است که مردم شهر بوشکان در حین عزاداری و در مسیر حرکت عزاداران آن را انجام می‌دهند.

همچنین شب گذشته و امروز مسجد رسول اکرم(ص)، حسینیه ابوالفضل(ع) و مجالس روضه خوانی در منازل برخی از مردم در شهر بوشکان شاهد برپایی آیین‌های ویژه شب و روز تاسوعا و عاشورا بوده است و سخنران و مداحان در قالب روضه خوانی و مرثیه سرایی جلوه‌هایی از مصیبت بزرگ خاندان اهل بیت(ع) در حادثه کربلا را برای مردم تشریح کردند.

عکس و گزارش از ایوب نیکنام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *