نوشته های تازه

حکم جالب برای شکارچی غیرمجاز در دشتستان

قاضی دشتستانی یک متهم را به تهیه آلبومی از تصویر ۵۰ گونه پرنده محکوم کرد. به گزارش دیارمهر؛ با هدف استفاد از مجازات جایگزین حبس، یک متهم که به صید غیرمجاز پرنده‌های وحشی اقدام کرده بود از سوی قاضی دادگاه عمومی بخش سعد آباد از توابع دشتستان مکلف شد که ظرف ۶ ماه از تاریخ […]

اشتراک گذاری
20 آبان 1396

قاضی دشتستانی یک متهم را به تهیه آلبومی از تصویر ۵۰ گونه پرنده محکوم کرد.

به گزارش دیارمهر؛ با هدف استفاد از مجازات جایگزین حبس، یک متهم که به صید غیرمجاز پرنده‌های وحشی اقدام کرده بود از سوی قاضی دادگاه عمومی بخش سعد آباد از توابع دشتستان مکلف شد که ظرف ۶ ماه از تاریخ قطعیت رای، تصویر ۵۰ گونه پرنده را به دلخواه و به ابعاد حداقل ۱۰ در ۱۵ سانتی متر تهیه کند.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر در گفتگو با میزان اظهارکرد: این متهم موظف است آلبوم را به اداره محیط زیست دشتستان تحویل و رسید آن را به اجرای احکام کیفری ارائه کند.

علی جمادی ادامه داد: تلاش‌های خوبی در این راستا صورت گرفته و سعی شده که دیدگاه قضات در رابطه با مجازات جایگزین حبس تغییر یابد.

وی افزود: کارگروهی در استان بوشهر تشکیل شده و با نظارت یکی از قضات عالی استان در تلاش هستیم که قضات در صدور آراء از مجازات جایگزین حبس استفاده کنند که همواره آراء زیادی در این رابطه صادر شده است.

گفتنی است، ابلاغیه ماده ۷۹ قانون مجازات اسلامی در مورد مجازات جایگزین حبس مشمول مجازات‌های سبک و در مورد جرائم غیرعمد نیز اگر حکم بیش از دو سال باشد قاضی بر اساس اختیار می‌تواند از جایگزین برای حبس استفاده کند.

خلیج فارس

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.